Consiliere on-line

Cu cativa ani in urma o persoana cu care incepusem un proces de consiliere psihologica la cabinet ma anunta ca trebuie sa plece brusc in Germania (relocare) si imi propunea sa continuam „lucrul” nostru prin skype pentru ca nu este pregatita sa finalizeze ce am inceput. Initial mi s-a parut o idee nastrusnica si am stat mult sa ma gandesc daca sa accept o asemenea solutie, la plusurile si minusurile unei asemenea practici, fara sa imi imaginez ca in scurt timp, ceea ce imi propunea clienta mea, va deveni un serviciu recunoscut, accesat, apreciat si chiar incurajat de multi practicieni din domeniu – consilierea on line.

Ce este?
Este o forma alternativa a consilierii psihologice din cabinet, cea de tip „fata in fata” (https://floriandronache.wordpress.com/consiliere-psihologica-si-psihoterapie/) ce difera de aceasta prin faptul ca exista un raport mijlocit, indirect, intre beneficiar si psiholog.

Cui se adreseaza?
1. celor care nu au posibilitatea de a se prezenta la un cabinet din cauza distantei geografice dintre locuinta proprie si cabinetul unde profeseaza consilierul ales (ex – este intr-o alta tara / oras);
2. celor care nu au incredere in acest tip de serviciu si vor sa experimenteze 1-2 consultatii pentru a intelege despre ce e vorba si a verifica cum se simt accesand un astfel de serviciu;
3. celor care sunt implicati intr-un proces de consiliere psihologica / psihoterapie dar sunt intr-o situatie de urgenta / criza (tentativa de suicid recenta, decesul unei persoane foarte apropiate, trac extrem inainte de un examen sau alt eveniment tensionant: ex nunta etc ) si nu exista posibilitatea deplasarii pana la cabinet;
4. celor care nu doresc o interventie psihologica directa (din varii motive);
5. celor care initial au fost implicati intr-un proces de consiliere fata in fata, dar acesta nu a fost incheiat, pentru ca fie ei sau consilierul au trebuit sa plece din localitate (delegatie, relocare, deplasare temporare din orice alt motiv)
6. alte situatii.

Cum functioneaza / caracteristici:

  • pe baza unui contract de prestari servicii psihologice ca si in cazul consilierii directe, iar contravaloarea serviciului se achita printr-un virament bancar;
  • se desfasoara prin respectarea legislatiei in vigoare referitoare la practica psihologului (vezi codul deontologic al profesiei de psiholog:  http://copsi.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=113&Itemid=71) ;
  • se respecta principii precum: confidentialitate, punctualitate, implicare, consideratie si respect reciproc;
  • este posibila doar cu programarea prealabila, alegandu-se un format orar reciproc agreat;
  • durata: 50-60 minute;
  • se foloseste comunicarea prin dispozitive audio-video, in niciun caz comunicare scrisa – „tonul face muzica” – eficienta procesului de consiliere in afara comunicarii nonverbale si paraverbale scazand foarte mult sau riscand chiar sa fie compromisa.

Ce avantaje are?

  • economie de timp;
  • alternativa la consilierea fata in fata atunci cand aceasta nu este posibila;
  • poate functiona foarte bine pentru persoanele care au nevoie de o abordare centrata pe solutii;
  • confortul caminului propriu al beneficiarului poate facilita deschiderea de la inceput si securiza persoana astfel incat sa solicite sprijinul atunci cand are nevoie.

Dezavantaje:

  • de ordin tehnic: in conditiile unei conexiuni slabe la internet sedinta poate fi intrerupta – ceea ce nu se intampla la intalnirile fata in fata. Sau pot aparea bruiaje sonore sau la nivelul imaginii.
  • de ordin practic: exista anumite limite de interventie: profunzimea la care va merge analiza psihologica nu va fi una foarte mare, intrucat in absenta contactului direct, nemijlocit, este mult mai dificila „prelucrarea” unor emotii si sentimente foarte puternice.
  • poate lua forma doar a unei consilieri individuale, devine mult mai dificil sa fie consiliere de cuplu / familie.
  • in absenta crearii unui „cadru” prin semnarea / asumarea unui contract de prestari servicii psihologice cu toate prevederile si implicatiile acestuia, consilierea poate fi confundata cu o relatie de prietenie (e cineva acolo caruia pot sa ma destainui, la care pot apela cand am nevoie sa ma descarc) si procesul poate fi „sabotat”. beneficiarul poate „uita” ca s-a angajat intr-un proces de autotransformare / evolutie personala.
  • persoana – beneficiar poate sa fie intrerupta de un membru al familiei care poate intra in incaperea de unde se conecteaza la reteaua online.

Cum pot accesa acest tip de serviciu?

  • transmiteti o solicitare la adresa flori.andronache@yahoo.com in care sa mentionati motivul accesarii serviciului, cateva detalii succinte legate de problema dvs si disponibilitatea programarii sedintelor (ca orar)

– urmatorii pasi ii vom stabili impreuna o data ce vom fi trecut de primul contact.

Reclame

4 răspunsuri la Consiliere on-line

  1. Raluca zice:

    Buna dimineata! Va rog sa imi spuneti care este pretul unei sedinte telefonice. Sunt in Germania momentan, si am nevoie de consiliere in vederea alegerii unei facultati la distanta si a unui nou loc de munca. Astept cu interes raspunsul dvs.! Va multumesc!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s