Bullying-ul, suferinta nerostita a copiilor nostri, workshop la ISTT – 10 mai 2019

O noua editie a workshop-ului prezentat mai jos, in 10 mai 2019, de la ora 17:00-21:00.

 

vizual 1

In 09.11.2018, m-am bucurat sa intalnesc o super-grupa de oameni preocupati de interesul copilului cu privire la stare lui de bine in mediul scolar. A fost destul de mare diversitatea participantilor: cadre didactice, consilieri scolari, director de gradinita, psihologi, psihoterapeuti, repezentanti presa si multi „doar-parinti” (asa cum s-au autointitulat), toti animati de un singur scop: cum sa reducem incidenta bullying-ului in mediul scolar. 

Cadrul a fost asigurat de ISTT (Institutul pentru Studiul si Tratamentul Traumei),al carui colaborator sunt de cativa ani. Si vreau sa multumesc tuturor colegilor din Institut care s-au alaturat mie in demersurile de aducere in atentia tuturor acest tip de trauma din mediul scolar. Bullying-ul este fara doar si poate o trauma de relatie care poate schimba si „strica” vieti, talente, sanatate. Intalnire de vineri seara din ISTT a fost tocmai pentru a atrage atentia asupra fenomenului, efectelor dar si parghiilor de interventie si suport. Martorul (fie el elev sau adult) are un rol cheie in a opri la timp aparitia bullyingului si cuvantul -solutie este ECHIPA. O trauma de relatie este vindecabila sau efectele ei mai posibil a fi remise doar in relatie. Alaturi de participantii la acest workshop am simtit ca formam o asemenea echipa si, fiecare dintre ei, a plecat cu imboldul si cateva idei despre cum ar putea contribui la preventia bullyingului din rolul si locul propriu in care se afla in raport cu unul sau mai multi copii.

Oboseala adunata in saptamana de lucru nu a mai contact cand am inceput sa vorbim o problema atat de actuala si fierbinte in realitatea scolara a copiilor nostri. Vreau sa las aici cateva dintre intrebarile in jurul carora s-a concentrat atat prezentare cat si partea interactiva a workshopu-ului, intrebari asa cum le-am primit de la participanti:

 Ce facem (cum reactionam) cand bullyingul vine de la profesor (diriginte) catre copilul tau?
 Bullying – asimilez cu sicanare, intimidare. Cum prevenim sau cum sfatuim, ca parinte, pe copii sa evite situatii de bullying? Cum il ajutam sa treaca aceste situatii?
 In contextual larg general in care agresivitatea este prezenta si chiar stimulate social, ce rezultate eficiente pot avea interventiile in caz de bullying?
 Cum lucrezi / ajuti un copil bullied in contextual in care nimic din mediu (nici acasa, nici la scoala) nu se schimba?
 Cum se intervine intr-un mod neintruziv in comportamentul agresorului?
 Cum putem convinge o scoala (ca si psiholog) pentru a accepta o vizita cu scopul de a observa un copil care este agresat de colegii lui?
 Care sunt cauzele care stau la baza acestui process si cum ne pozitionam in relatie cu cel mic, dar si cum ne pozitionam fata de noi (atunci cand ne sunt apasate niste butoane) 😊?
 Cum poti face victima sa recunoasca / sa accepte ajutor, atunci cand nu vrea?
 Bullyingul este o caracteristica de comportament care se deprinde din mediu sau vine din interiorul copilului (persoanei)?
 Cum il faci pe copil (bullied) sa vorbeasca despre asta?
 Cum intervenim ca parinte?
 Este violenta pasiva abordata si integrate in problema “bullying”?
 Cum ii explicit victimei ca nu detine nicio vina vis-à-vis de situatia in care se afla?
 Care ar fi cele mai eficiente avertismente / consecinte negative de dat/aplicat agresorului pentru a-l determina sa nu repete comportamentul de tip bullying?
 Care sunt procedeele antibullying?
 De la ce varsta putem spune ca vorbim despre bullying? Poate incepe inca din gradinita?
 Care ar fi cauzele pentru care un copil care schimba scoala pentru ca era bullyizat in vechea scoala, are parte de acelasi “tratament” si in noua scoala?
 Cum ajungem la agresori?
 Cum ajutam agresorii sa inteleaga consecintele sis a opreasca acest comportament?
 Cum ajutam un copil victima a bullyingului daca refuza interventia la scoala a parintilor?
 Puteti sa ne spuneti care sunt pasii pentru dezamorsarea unei situatii de bullying?
 Care ar fi modalitatile concrete de actiune ale unui adult cu copilul agresat si cu cel care agreseaza?

Va multumesc tuturor pentru o dupa-amiaza petrecuta cu mult sens pentru mine si va doresc mult succes in a actiona asa cum am discutat!

De asemenea, va asteptam cu drag la editii viitoare ale acestor workshop-uri centrate pe starea de bine a copiilor nostri!

Urmatorul eveniment in 29.11.2018 – „Vreau la scoala”.

 

 

 

Reclame

Despre floriandronache

Iubesc clipa prezenta, iubesc sa stiu cine sunt, de unde vin si incotro ma indrept. Si… Iubesc oamenii, imi place sa ii descopar si imi place sa fiu printre si cu ei. Inca de mic copil am dezvoltat o pasiune din a ma intelege, a incerca sa ii inteleg pe ceilalti si a ma intelege pe mine in relatie cu ei. Probabil de aceea nu intamplator drumul carierei mele a condus inspre a deveni un specialist al domeniilor legate de OM / OAMENI. A fost cadrul profesional in care mi-am investit energia eliberata de vechea mea pasiune. Am incercat si reusit de cele mai multe ori in calitate de Trainer / Life & Career Coach sa le transmit celorlati din inspiratia mea si sa ii ajut sa-si atraga mai multa lumina in viata. Ca psihoterapeut / consilier psihologic am asistat cu daruire si dedicare oameni aflati in durere sau pur si simplu intr-o dificultate indiferent de aria vietii. Este vorba despre a-i asista pe ceilalti sa iasa din captivitatea inchisorilor trecutului sau din mreajele viitorului in care sunt absorbiti, si a-i ajuta sa se centreze pe prezent. Nevoia mea de ordine, structura si claritate, cumva partea logico-matematica din mine m-a atras si in mediu organizational, de business, deveniind pentru cativa ani Consultant Resurse Umane. Sunt in continuare interesata de tot ce inseamna dezvoltare personala si aducerea armoniei in viata mea si, de ce nu, a altora. E o adevarata provocare si ii felicit pe cei care reusesc pe deplin! Sunt o optimista innascuta sau cel putin asa am placerea sa cred! Am convingerea ca Binele exista in oameni si intre oameni si ca exista un Dumnezeu / Buddha / Brahman / Tao / Allan / Sinele (sau cum s-a fi numiind pentru fiecare dintre noi), care e in si printre noi si care ne urmareste ca pe un spectacol. Uneori se amuza de cum stim noi sa incurcam lucrurile, se bucura cu noi cand reusim sa le deznodam si sa iesim la lumina, e trist cand ne vede ca ne afundam mai tare in intuneric, poate plange o data cu noi cand ne vede ca ne contractam atat de puternic, ca ne punem limite atat de mari, granite rigide si ca ne asezam in propriile inchisori. Dar El e totusi linistit: stie ca mai devreme sau mai tarziu tot iesim din labirint, iar la lumina il vom vedea si ne vom bucura de El, de frumusetea Lui si Il vom imbratisa cu bucurie si atunci ni se vor deschide ochii si in sfarsit vom fi capabili sa vedem ca El suntem noi, mai exact Iubirea si Fericirea si Caldura de care suntem capabili si din care am rasarit si cu care ne-am hranit pentru a putea creste si prinde viata si a ne umple de ea. In timp am invatat un lucru esential: trecutul nu-l putem schimba niciodata, dar raportarea noastra la el da. Si o data ce schimbam perspectiva, ne schimbam noi, ne comutam de la partea intunecata a Existentei pe care nu ajunge “Soarele”, la cea luminoasa care se bucura de razele lui din plin!
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s