Grup de optimizare comportamentala si dezvoltare emotionala pentru copii 2010

 SUFLETE MARI IN OAMENI MICI”

 Program de optimizare  comportamentală şi  dezvoltare emoţională pentru copii

 MOTTO

                                                        J.C Maxwell

“Sa  fiu cu ochii-n patru, mereu treaz,

Caci mititelul care-i langa mine ma urmeaza pas cu pas.

Nu-mi pot permite sa apuc pe un drum gresit.

Caci iata-l, dupa mine vine fericit.

 

De ochii lui iscoditori nu pot scapa

Face si el ca mine, este umbra mea.

Pe urme vrea sa imi calce, afirma cu mandrie in glas

Acest micut ce ma urmeaza pas cu pas.

 

N-am cum sa uit in timp ce merg

Prin arsita verii sau prin aprig ger

Sa-l fac un om intreg si pasul sa-i veghez

Acestui mititel ce spune: ‘Te urmez’.’’

  •  Copilul tau se îmbolnăveşte uşor. 
  • Are dificultăţi în a-şi amâna dorinţele. 
  • Este o explozie de energie. 
  • Devine creativ scrijelind pereţii.
  • Se autoagresează.
  • Îi agresează pe cei  din jur.
  • Se manifestă zgomotos în public .
  • Devine trist. Temător. Furios. Irascibil. Depresiv.
  • Neatent.
  • Neinteresat de activităţile  din grădiniţă /şcoală.

Îti sună cunoscut? Îţi recunoşti copilul?

Acordă-i şansa de a face parte ,alături de alţi copii ,dintr-un grup terapeutic securizant şi conţinător , coordonat de o echipă de psihologi cu experienţă în lucrul cu copiii.

Aici copilul află că are putearea să se schimbe şi o va putea face.

Rolul acestui program în viaţa copilului

            Stimularea şi îmbunătăţiriea imaginii de sine a copilului  prin crearea  unui program terapeutic prin tehnici de orientare experienţială .

Copilul va dobândi:

  • Pozitivarea imaginii de sine
  • Imbunătăţirea stimei de sine
  • Dezvoltarea creativităţii
  • Îmbunătăţirea relaţiei cu ceilalţi copii şi cu adulţii din jurul lor
  • Cunoaşterea propriilor trăiri emoţionale şi exprimarea adecvată a acestora
  • Creşterea controlului psiho- motor la copiii cu ADHD( hiperactivitate cu deficit de atenţie)
  • Creşterea toleranţei copiilor în situaţii frustrante, creşterea autocontrolului.
  • Optimizarea adaptării sociale

  Obiective la nivel specific :

  • Aducerea copiilor faţă în faţă şi punerea  în situaţia de a colabora.
  • Adaptarea la regulile date.
  • Creşterea capacităţii de a coopera cu alţi copii în cadrul unei activităţi organizate.
  • Aşteptarea rândului la activitatea de grup.
  • Creşterea autocontrolului verbal şi motric.
  • Îmbunătăţirea capacităţii de a urma instrucţiunile.

 Detalii  organizatorice

 Unde?  Cabinet Individual de Psihologie.  Locatie: Zona Tineretului, Bucuresti. şi/sau Sediul grădiniţei-şcolii unde copilul îşi desfăşoara activitatea

 Cat(durata)? 8- 10 şedinţe(întâlniri). Frecvenţa întâlnirilor este 1 şedinţă  / săptămână.

 Costuri. 20 RON şedinţa ( 90 minute)

 Cu cine?  Iulia Davidoiu şi  Flori – Ana Andronache  

Psihologi cu drept de libera practica in specialitatea Consiliere   psihologica – evaluarea si  consilierea  experientiala a copilului, adultului, cuplului si familiei, Specialisti Autonomi si psihoterapeuti sub supervizare in specialitatea  Psihoterapia experientiala a unificarii, acreditati de Societatea de Psihoterapie Experientiala din Romania si de Colegiul Psihologilor din Romania.

 Modul opţional:

  Evaluare psihologică a copilului

  Tehnici utilizate:

  • Anamneza
  • Scala de evaluare a hiperactivităţii cu deficit de atenţie   completată de educatoare( adaptare după Barkley, 1991
  • Fişă de observaţie a comportamentului de acasă al copilului completată de părinte
  • DAP- Desenul persoanei
  • Desenul familiei
  •  C. A. T. – Testul de apercepţie tematică pentru copii
  • „Cine sunt eu?”
  • Fabulele Duss

 Cost : 50 RON/Şedinţa

Beneficiile participăriicopilului la  programul de optimizare comportamentală şi dezvoltare emoţională

 În orice copil, indiferent cât de hiperactiv, de obositor şi de enervant ni s-ar părea că se comportă, există şi un nucleu de trăsături pozitive care aşteaptă să fie puse în valoare. Noi, de multe ori  nu le observăm şi nici el nu ştie că ele există.În cadrul acestui program , copiii reuşesc  să- şi cunoască şi să- şi pună în valoare aceste trăsături de personalitate.

  • Separarea  părinţilor, pierderi, apariţia unui  nou frate, primul contact  cu grădiniţa/şcoala, schimbarea domiciliului, timpul redus petrecut cu părinţii, schimbarea repetată a domiciliului,  abuzuri fizice sau emoţionale la care a fost supus sau la care a participat ca martor.
  • Acestea sunt  situaţii curente  de viaţă. Frustrante şi dificile. Si au efecte asupra copilului de azi si a adultului de maine.

 Participarea  la progaramul de optimizare  comportamentală şi  dezvoltare emoţională îl ajută pe copil  să poată gestiona optim situaţiile dificile din trecut şi prezent, să-şi exprime sentimentele negative , dar într-o manieră  adecvată şi să se  integreze mai bine la grădiniţă /şcoală, dar şi în  familie.

Demersul terapeutic  este centrat pe creşterea conştienţei de sine, pe  îmbunătăţirea, pozitivarea imaginii de sine a copiilor, creşterea gradului de socializare şi adaptabilitate în mediul preşcolar, şcolar  şi familial.

Aici copilul află:

  • că are putearea să se schimbe
  • că o va putea face
  • spre deosebire de cadrul  institutional (gradinita / scoala) unde accentul cade pe dezvoltarea proceselor si activitatilorr cognitive (gandire, limbaj, memorie, atentie, concentrare), prin acest program atentia psihologului este orientata spre  viata emotionala si interrerelationala a copilului.

Un element de bază al acestui program este empatia , urmat de acceptarea necondiţionată.

În aceste sesiuni, copiii:

  • îşi  dau voie să exprime sentimente reprimate de gelozie, rivalitate- fraternă
  • mânie- împotriva părinţilor sau persoanelor  reprezentative pentru ei
  • frustrare, furie
  •  dar şi bucurie şi împlinire.
  •  exprimarea acestor sentimente şi stări se  face  într-un mod constructiv şi pozitiv.  

 Ca şi  moderatori ne propunem:

  • să îi  ajutăm  pe copii să se simtă securizaţi
  • să se simtă siguri pe ei
  • îi ajutam să vadă lumea din jur aşa cum este ea
  • să  îşi dea seama de  comportamentul negativ
  • să  găsească soluţii pozitive
  • copilul află că gama posibilităţilor lui este mult mai mare decât credea
  •   rezultatele acţiunilor sale se vor pozitiva
  • să intre mai uşor în contact atât cu ceilalţi ( părinţi, fraţi, prieteni, colegi, educatoare) cât şi cu sine
  • să  gestioneze mai bine situaţiile zilnice frustrante , tensionate  sau pline de  bucurie.

 Metodologie si  tehnicile utilizate

Tehnica desenului

Scopul în lucrul cu desenul este de a ajuta copilul  să devină conştient de sine şi de existenţa sa în lume. Prin desen copilul isi spune defapt povestea vietii lui, cu tot ceea ce nu poate exrima verbal. Acest lucru se intampla si pentru ca actiunea de a desena este coordonata in mare masura de inconstient. Astfel pot fi descoperite de catre psiholog blocajele copilului si tot ceea ce ii pune sub semnul amenintarii dezvoltarea. Tot prin exercitiul cu desenul, copilul va putea sa isi actualizeze resursele si sa evolueze sub atenta indrumare si ingrijire din partea psihologului.  Desenele pot fi utilizate în moduri variate, cu scopuri multiple şi la diferite nivele. Simplul act de a desena fără intervenţie terapeutică este o puternică exprimare a sinelui care ajută la stabilirea identităţii persoanei şi care este o cale de exprimare a sentimentelor.  De obicei se lucrează cu ceea ce este mai uşor şi mai confortabil pentru copil şi doar apoi se trece la ceea ce este mai greu şi mai neconfortabil.Astfel copilul va fimai destins când se va vorbi despre problemele mai greu de abordat.

Mişcarea corporală

Terapia prin mişcare pleacă de la ideea că, pentru fiecare persoană, corpul  este reprezentarea sinelui, iar sentimentele pe care le are persoana respectivă faţă de propriul corp şi modul în care îşi utilizează corpul în repaus şi în mişcare sunt expresia lumii sale interioare.  Copiii cu insecuritate, anxioşii au blocaje la nivel corporal şi o respiraţie superficială. În cazul lor, exerciţiile de mişcare se îmbină cu cele respiratorii prin care sunt învăţaţi să respire profund , amplu.  Copiii hiperactivi nu- şi pot controla propriul corp şi de aceea ei fac foarte multe mişcări inutile , exagerate. Din acest motiv, exerciţiile de control corporal sunt esenţiale în terapia lor. Fiecare emoţie se asociază cu o mişcare corporală . Astfel se explică relaţia dintre afectivitate şi motricitate. De multe ori ne abţinem în a ne manifesta natural, iar dacă această “ ţinere în chingi” se repetă, în timp vor apărea tulburări emoţionale. Si mai mult, se pot ivi diverse boli fizice, numite somatizari. Conştientizarea , înţelegerea şi acceptarea părţilor propriei personalitati, permit o întărire a sinelui şi o mai mare autodeterminare.

Jocul

Jocul este pentru copil un cadru de reproducere si imitare a viatii de adult. Tot aici el se exprima cat se poate de bine, iar felul in care isi alege un rol in cadrul unui joc, sau preferinta pentru anumite tipuri de joc este extrem de relevant si ofera foarte multe informatii despre copilul nostru. Jocul poate fi identificat prin plăcerea evidentă a comportamentului, într- un cuvânt prin amuzament. Jocul le permite copiilor să- şi asume şi să încerce  diferite roluri sociale, ceea ce le îmbunătăţeşte capacitatea de a înţelege sentimentele altora. Jocu implică concepte ce îi înalţă pe copii, concepte ca dreptate, altruism, competiţie controlată sau reciprocitate socială, toate cruciale pentru socializare. De asemenea, jocul este o activitate foarte importantă pentru dezvoltarea cognitivă, reprezentând practic procesul central prin care copiii învaţă despre lumea din jurul lor. Cea mai mare parte a structurilor mentale preoperaţionale concrete , ca şi limbajul şi regulile înţelegerii se achiziţionează prin joc. Jocul contribuie la dezvoltarea concentrării şi ateţiei.

    

About floriandronache

Iubesc clipa prezenta, iubesc sa stiu cine sunt, de unde vin si incotro ma indrept. Si… Iubesc oamenii, imi place sa ii descopar si imi place sa fiu printre si cu ei. Inca de mic copil am dezvoltat o pasiune din a ma intelege, a incerca sa ii inteleg pe ceilalti si a ma intelege pe mine in relatie cu ei. Probabil de aceea nu intamplator drumul carierei mele a condus inspre a deveni un specialist al domeniilor legate de OM / OAMENI. A fost cadrul profesional in care mi-am investit energia eliberata de vechea mea pasiune. Am incercat si reusit de cele mai multe ori in calitate de Trainer / Life & Career Coach sa le transmit celorlati din inspiratia mea si sa ii ajut sa-si atraga mai multa lumina in viata. Ca psihoterapeut / consilier psihologic am asistat cu daruire si dedicare oameni aflati in durere sau pur si simplu intr-o dificultate indiferent de aria vietii. Este vorba despre a-i asista pe ceilalti sa iasa din captivitatea inchisorilor trecutului sau din mreajele viitorului in care sunt absorbiti, si a-i ajuta sa se centreze pe prezent. Nevoia mea de ordine, structura si claritate, cumva partea logico-matematica din mine m-a atras si in mediu organizational, de business, deveniind pentru cativa ani Consultant Resurse Umane. Sunt in continuare interesata de tot ce inseamna dezvoltare personala si aducerea armoniei in viata mea si, de ce nu, a altora. E o adevarata provocare si ii felicit pe cei care reusesc pe deplin! Sunt o optimista innascuta sau cel putin asa am placerea sa cred! Am convingerea ca Binele exista in oameni si intre oameni si ca exista un Dumnezeu / Buddha / Brahman / Tao / Allan / Sinele (sau cum s-a fi numiind pentru fiecare dintre noi), care e in si printre noi si care ne urmareste ca pe un spectacol. Uneori se amuza de cum stim noi sa incurcam lucrurile, se bucura cu noi cand reusim sa le deznodam si sa iesim la lumina, e trist cand ne vede ca ne afundam mai tare in intuneric, poate plange o data cu noi cand ne vede ca ne contractam atat de puternic, ca ne punem limite atat de mari, granite rigide si ca ne asezam in propriile inchisori. Dar El e totusi linistit: stie ca mai devreme sau mai tarziu tot iesim din labirint, iar la lumina il vom vedea si ne vom bucura de El, de frumusetea Lui si Il vom imbratisa cu bucurie si atunci ni se vor deschide ochii si in sfarsit vom fi capabili sa vedem ca El suntem noi, mai exact Iubirea si Fericirea si Caldura de care suntem capabili si din care am rasarit si cu care ne-am hranit pentru a putea creste si prinde viata si a ne umple de ea. In timp am invatat un lucru esential: trecutul nu-l putem schimba niciodata, dar raportarea noastra la el da. Si o data ce schimbam perspectiva, ne schimbam noi, ne comutam de la partea intunecata a Existentei pe care nu ajunge “Soarele”, la cea luminoasa care se bucura de razele lui din plin!
This entry was posted in Copii - Dezvoltare personala and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Grup de optimizare comportamentala si dezvoltare emotionala pentru copii 2010

  1. Orry says:

    te felicit pentru postare si pentru sufletul pe care il depui!

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s